ソラマメブログ

2008年05月03日

イースター・スペシャル・メモリーその4

みなさ〜ん、Meow です 東京はRL雨です ><

イースター・スペシャル・メモリーその4

今日は昨日に引き続きカフェの外国人講師、Roswentheのイースターの思い出、後半です。
前半記事はこちら>http://alc.slmame.com/e226589.html

One memory I remember in particular is one with which many Japanese might identify. We lived in California at the time, near San Francisco, and I was probably about 10 or 11. It was a few days before Easter, and we were dying eggs. I was slowly lowering an egg into blue dye, and my mom was behind me telling me I needed to be careful and not get the dye all over everything (which was something she did a lot). Just as I covered the egg in dye, there was an earthquake. It felt like a giant picked up the house and then dropped it from ten feet up. The earthquake caused me to throw the egg up and behind me, and it hit my mom in the face. The egg was wet with dye, which went all over my hair and her face and shirt. Luckily, it didn't stain to bad, but at least I could claim that it wasn't my fault that I splattered blue dye everywhere.

日本語訳;
その中でも特に印象だったイースターの思い出は日本のみなさんにも共通することがあるかもしれません。
私が10歳か11歳だったころ、我が家はサンフランシスコ近郊に住んでいました。
そのとき私たち家族はイースター準備の為に卵に色付けをしている最中でした。
わたしの母は、卵を青色に染めているわたしに向かって、「ロス、絵の具をこぼさないようにと注意してね。」
と声をかけてくれました。その直後、急に地震が発生してわたしは卵を落としてしまい、その卵は
不運にもわたしの母の頭の上に落ちて、母の顔は卵に塗った絵の具で真っ青になってしまいました。
結局、絵の具をこぼしてしまったけれど、自分の不注意ではなかったので怒られずに済んだのです。



以上でイングリッシュカフェのTutorのイースターの思い出の
連載はすべて終わります。次の機会をお楽しみに♪




また、本日イースターイベント、エッグハントの最終日です。賞金も1000L$最終日用に増やしました。
夜0時になりましたらすべて撤去しますので、リンデン卵も残さず持っていってくださいね~~♪

こちら↓の看板をクリックしてテレポートできます。

イースター・スペシャル・メモリーその4






/metabirds/128/120/0/




同じカテゴリー(イベント)の記事画像
クリスマスライブ
リアル×SLイベント
カフェに参加してプレゼントをゲット☆
ウェディングイベント★その2
イースター・スペシャル・メモリー その3
姫ヘアー&カジュアル服無料配布開始★
同じカテゴリー(イベント)の記事
 English Cafe  今週が最後です。  (2009-04-15 00:05)
 クリスマスライブ (2008-12-24 15:48)
 リアル×SLイベント (2008-10-07 10:22)
 カフェに参加してプレゼントをゲット☆ (2008-08-27 10:53)
 ウェディングイベント★その2 (2008-07-06 21:50)
 イースター・スペシャル・メモリー その3 (2008-05-02 20:33)
Posted by Ninlyn at 11:54│Comments(0)イベント
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。